H2 Heading

Nullam eget neque. Nullam imperdiet venenatis ligula. Integer a leo. Nunc consectetur. Maecenas sem. Proin vulputate, massa vel volutpat laoreet, purus erat pretium ligula, eget varius arcu nibh sed libero. Fusce ante. Nullam interdum aliquet metus. Ut ultrices vestibulum tellus. Praesent quis erat. Nam id turpis sit amet neque cursus luctus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Quisque id tortor. In vitae sapien. Nunc quis tellus.

H3 Heading

In erat. Pellentesque erat. Mauris vehicula vestibulum justo. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nulla pulvinar est. Integer urna. Pellentesque pulvinar dui a magna. Nulla facilisi.

H4 Heading

Mauris lobortis. Aliquam lacinia purus. Pellentesque magna. Mauris euismod metus nec tortor. Phasellus elementum, quam a euismod imperdiet, ligula felis faucibus enim, eu malesuada nunc felis sed turpis. Morbi convallis luctus tortor. Integer bibendum lacinia velit. Suspendisse mi lorem, porttitor ut, interdum et, lobortis a, lectus. Phasellus vitae est at massa luctus iaculis. In tincidunt.

V poslednej dobe prišlo k viacerým prípadom, kedy piloti lietadiel letiacich cez CTR/TMA Piešťany/z/na LZPP mimo prevádzkový hodín nemali ujasnené ako postupovať. Prosím, venujte týmto infomácia svoju pozornosť.

Prevádzkové hodiny (OPR HR) poskytovania letových prevádzkových služieb (ATS) v riadenom vzdušnom priestore CTR/TMA Piešťany sú v pracovné dni (MON-FRI) 0715-1900 (0615-1800) - (AIP SR LZPP AD 2.3).  Mimo OPR HR trieda D vzdušného priestoru CTR/TMA Piešťany sa mení na vzdušný priestor triedy G a pilot postupuje výlučne podľa podmienok stanovených pre triedu vzdušného priestoru G.

Avšak mimo OPR HR sa môžu ATS poskytovať na vyžiadanie, v niektorých prípadoch aj pred vydaním NOTAMu.

Z tohto dôvodu sa vyžaduje, aby si každý pilot pred vstupom do priestorov CTR/TMA Piešťany mimo OPR HR overil na FREQ TWR Piešťany 118,575 MHz (volací znak PIEŠŤANY VEŽA) alebo na FREQ FIC Bratislava 124,300 MHz (volací znak BRATISLAVA INFO), či sa ATS poskytujú. (AIP SR LZPP AD 2.20.10).

Samozrejme, tento postup tiež NENAHRÁDZA overenie poskytovania ATS mimo OPR HR v rámci predletovej prípravy pilota!

Vo vzdušnom priestore triedy G nie je povinné obojstranné rádiové spojenie, ani byť na spojení s FIC Bratislava, avšak v prípade triedy G CTR/TMA Piešťany odporúčame monitorovať príslušné FREQ 118,575 MHZ/124,300 MHz, ak je to možné.

Dôležité: Mimo OPR HR sa okolo LZPP NEVYTVÁRA okrsok letiska (ATZ) ako ho poznáte z malých letísk, a teda sa neposkytuje ani služba AFIS/CTAF! Nie je zriadená ani zóna s povinným rádiovým vybavením (RMZ) ako napríklad na letisku Prievidza (Postupy pre RMZ a ATZ AIR SR ENR 1.1.8.2.3). Volací znak "Piešťany prevádzka" NEEXISTUJE!

V prípade úmyslu pristáť na LZPP mimo OPR HR je potrebná dohoda s prevádzkovateľom letiska (AIP SR LZPP AD 2.20.1.1), zároveň si s ním dohodnite postupy príletu!


Right Sidebar

A right column layout example. The sidebar is independent from the Mainbody so can have multiple rows and columns, separate from the Mainbody area.

Flexible Layouts

Gantry 5 benefits from a flexible and intuitive, drag & drop layout manager. You can add as many rows and blocks to each section as you desire, and configure their distance to intervals of 1%.

Each block has individual controls, such as an autocomplete select box for box variations, as well as individual CSS fields.